ارتان ارتان .

ارتان

چگونه از شر تیک‌آبی واتس‌اپ خلاص شویم؟

در آکاس مدیا بخوانید

واتس‌اپ مانند دیگر پیام رسان‌های محبوب در iOS و Android ، نشان می دهد که گیرندگان پیام‌های ارسالی شما را با یک نشانگر علامت تیک دوتایی آبی خوانده اند. این خاصیت برای آن دسته از افرادی که در جواب دادن پیام‌ها سریع نیستند یا اصلا دوست ندارند پاسخ بدهند و در عین حال متن ارسالی را بدون علامت آبی بخوانند دلچسب نیست. از این رو می‌توانند دوتیک آبی را غیرفعال کنند. بنابراین ارسال کنندگان پیام نمی‌دانند چه موقع یا حتی پیام‌های آنها خوانده می‌شود یا خیر.

تیک آبی یا خاکستری؟
به عنوان فرستنده، شما احتمالاً دوست دارید وقتی شخصی پیام‌های شما را می خواند، بدانید، اما به عنوان گیرنده ممکن است بعضی مواقع دوست داشته باشید بدانید یا برعکس و حتی در بعضی مواقع به مخاطب موردنظرتان بستگی دارد. اگرچه راهی برای غیرفعال کردن خوانده شدن پیام‌ها به ازای هر چت وجود ندارد، اما راهی برای غیرفعال کردن کلی آن وجود دارد. با خاموش کردن آن، شما نمی‌توانید ببینید که آیا کسی پیام‌های ارسالی شما را خوانده است همچنین کسی که برای شما پیام ارسال می‌کند نمی توانید بفهمید که پیام شما را باز کرده است یا خیر. واتس‌اپ از رویکرد همه یا هیچ استفاده می‌کند، بنابراین نمی‌توانید بین افرادی که شما دوست دارید وندارید که پیام هایشان را بخوانید یا نخوانید تمایزی گذاشته نمی‌شود. ممکن است پلتفرم پیام رسان فوری واتس‌اپ را به خاطر همه ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد، دوست داشته باشیم، اما علائم تیک آبی و آخرین اعلان دیده شده توسط همه را ترجیح ندهیم.

واتس‌اپ برای محکم‌کاری گزینه “رسید رسید” (تیک‌های آبی) را در کنار علامت‌های ارسال پیام که در کنار هر پیامی که ارسال می‌شود معرفی کرده است. این ویژگی به افراد امکان می‌دهد ببینند پیام دقیقا چه زمانی خوانده شده است. این علامت‌ها به روشی ساده کار می‌کنند. وقتی علامت‌های خاکستری به رنگ آبی در می‌آیند، به این معنی است که گیرنده پیام شما را خوانده است اما هنگامی که نشانه‌ها خاکستری می‌مانند – این فقط به این معنی است که پیام به گیرنده تحویل داده شده است.

پیش از این ، کاربران واتس‌اپ فقط تیک‌های خاکستری که به معنی ارسال پیام بود را دریافت می‌کردند اما از زمان شروع گزینه تیک‌های آبی که نشان از خوانده شدن پیام هستند با عدم پاسخ به پیام های آنها (که قبلاً خوانده اید)، آنها متوجه بروز مشکل در برقراری ارتباط با شما خواهند شد که چرا به پیام‌هایشان بی‌توجه بوده‌اید.

جدا از گزینه تیک آبی، گزارش آخرین زمانی که در واتس‌اپ آنلاین بوده‌اید، یکی از ویژگی‌هایی است که هیچ گونه حریم خصوصی برای شما ایجاد نمی‌کند. این اعلان به همه مخاطبان شما می‌گوید که آخرین باری که آنلاین بوده‌اید و پیام آنها به شما رسیده چه زمانی بوده است. با استفاده از این ویژگی، مخاطبین شما امکان دیدن و بررسی زمان فعال بودن شما را خواهند داشت. ممکن است ما به دلیل همه ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد، از پلتفرم پیام رسانی فوری معروف که متعلق به فیس بوک است استقبال کنیم، اما علائم تیک آبی و آخرین اعلانی که دیده شده توسط همه ترجیح داده نمی‌شود. خوشبختانه ، واتس‌اپ گزینه‌ای برای غیرفعال کردن هر دو ویژگی دارد و روش‌های ساده‌ای برای جلوگیری از اطلاع دیگران هنگام خواندن پیام‌های آنها یا آخرین باری که در برنامه آنلاین هستید وجود دارد. در اینجا یک راهنمای سریع برای کمک به حفظ حریم خصوصی خود در واتس اپ وجود دارد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۷:۵۷ توسط:مهدی موضوع: نظرات (0)